NYT Ignores Soros Influence in Coverage of Biden State Dep’t Sanctions on IDF

News & Politics

Yet another Soros-funded group just got caught trying to drive a wedge into the American-Israeli alliance, but The New York Times didn’t find any space to mention it in a news report. 

In an April 20 articleThe New York Times covered potential U.S. State Department sanctions on the Israel Defense Forces’s Netzah Yehuda Battalion. In a post on X the next day, research institute NGO Monitor addressed crucial information ignored by The Times, blaming these possible sanctions on a “coordinated campaign” by the Soros-funded program Democracy for the Arab World Now founded by murdered Washington Post journalist and former Muslim Brotherhood member Jamal Khashoggi.

DAWN Executive Director Sarah Leah Whitson boasted that the program had worked hard to bring these sanctions about in a post on X. She also went after Secretary of State Antony Blinken for not acting sooner, saying that her organization “Submitted Leahy sanctions requests for 2 of the Israeli units that ⁦@SecBlinken has putzed and punted on.” Key employees of this organization have celebrated the decision on Al Jazeera and during an X space

In a post on the program’s Instagram account, Democracy for the Arab World Now pushed for Secretary Blinken to “Sanction Israeli security forces implicated in gross violations of human rights, including extrajudicial killings, enforced disappearance, torture, and rape, under the Leahy Law amendments to the Foreign Assistance Act.”

According to online records reviewed by MRC Business, Soros gave $525,000 to Democracy for the Arab World Now between 2020 and 2022, the year it was founded. Democracy for the Arab World Now is a program of the Dawn Foundation, which Soros gave $275,000 to in 2021.

Furthermore, in their frequently asked questions section, Democracy for the Arab World Now tells users who wish to donate anonymously, “You can donate to the MENA Now Fund of the Tides Foundation, which will then transfer the donation to DAWN without revealing your identity.” According to the Open Society Foundations’ website, Soros has given at least $15,013,960 to the Tides Foundation and $14 million to the Tides Center from 2016 to 2022. Additionally, Soros gave over  $34 million to Tides Advocacy from 2017 to 2022.

The Times didn’t mention Democracy in the Arab World Now, the Dawn Foundation or Soros’ contributions to either organization. This is particularly astonishing as The Times specifically mentioned the law that the Soros-funded project was lobbying for the IDF to be sanctioned under. “The possible imposition of sanctions against the Netzah Yehuda and other battalions would come under the so-called 1997 Leahy Law, which bans foreign military units accused of human rights violations from receiving U.S. aid or training,” The Times reported.

This major omission occurred in the same paper that infamously, and without ironclad evidence, accused the IDF of bombing Al-Ahli Arab Hospital in Gaza, killing hundreds. This ultimately led to The Times posting an apology note admitting that the paper relied too heavily on the terrorist group Hamas. After repeated MRC reports calling out The Times and NewsGuard’s ratings of the leftist rag, the biased website ratings firm NewsGuard dropped The Times’s perfect rating to 87.5 on account of this flub. 

Conservatives are under attack. Contact The New York Times at 800-698-4637 and demand they report on Soros’s funding of anti-Israel causes.

Articles You May Like

Biden Administration Wastes Time Celebrating Another Gay Holiday
Maryland GOP Senate primary winner Larry Hogan appeals to Democrats for support
11-year-old boy accused of fatally shooting aunt who was reportedly his guardian
Heartbreaking: 10-year-old boy commits suicide after 2 years of relentless physical, verbal bullying
Trump’s Sun Belt Hopes and Rust Belt Needs

Leave a Comment - No Links Allowed:

Your email address will not be published. Required fields are marked *